Logo der Universität Wien

News

8th EMAC Regional Conference

The Faculty of Economics and Business Administration of the West University of Timisoara in Romania  hosted the 8th EMAC Regional Conference "Bridging the Marketing/Theory practice Gap and the Competitiveness of New Europe” on September 20-22, 2017.

The main objective of this Conference is to generate new insights that inspire academics and practitioners about ways of closing the gap between marketing theory and practice to enhance competitiveness of the firms.

 

2nd EMAC Junior Faculty & Doctoral Student Research Camp

The 2nd EMAC Junior Faculty & Doctoral Student Research Camp (31. August/1. September) was a great success!

The 3rd EMAC Camp will take place on 3./4. September 2018 here in Vienna!


Josef Umdasch Forschungspreis 2017

Umdasch Shopfitting plant und realisiert jährlich 6.500 Ladenbauprojekte
aller Größen und Komplexitäten. S. Oliver, lnterio, Audi, Skoda, Nike, Rewe,
Edeka, Spar, Christian Dior, Thomas Sabo, L'Oreal, Marionnaud sind nur
ein paar der vielen bekannten Namen auf der Referenzliste. Umdasch
bedient ein breites Branchen- und Kundenspektrum, das sich übergeordnet
in Food- und Nonfood-Einzelhandelskunden unterteilen lässt. Mit dem Zusatzpunkteprojekt (Leitung Dr. Marion Garaus) in der Lehrveranstaltung Konsumentenverhalten hatten die Studenten die Möglichkeit hier Ihr Wissen einzubringen. Die Studenten waren sehr erfolgreich: Sie konnten 2 erste Plätze und 1 dritten Platz erreichen.

 

2017 Global Fashion Management Conference at Vienna

Vom 6. Juli bis 8. Juli 2017 fand die Global Fashion Management Conference an der Universität Wien statt. Dieses Jahr stand die Konferenz unter dem Motto: Fashion, Music and Design Management in the Networked World. Die Konferenz wurde von der Global Alliance of Marketing & Management Associations ausgerichtet und die örtliche Organisation übernahm Professor Udo Wagner. Es nahmen ca. 220 Forscherinnen und Forscher aus 25 Ländern teil.

 

Service für Studierende

 

Ausgewählte Publikationen

Reimann, O., Wagner, U., Reisinger, H. (2017): "The Impact of Celebrity Endorsement and Celebrity Co-branding on Perceived Quality: The Role of Celebrity Application Frequency Within a Brand", in Advances in National Brand and Private Label Marketing, Fourth International Conference, Springer Proceedings in Business and Economics, S. 55-63

Garaus, M., Wagner, U., Bäck, A. (2017): "The Effect of Media Multitasking on Advertising Message Effectiveness", in Psychology & Marketing, 34, 2, S. 138-156

Garaus, M. (2016): "Atmospheric harmony in the retail environment: Its influence on store satisfaction and re-patronage intentions", in Journal of Consumer Behaviour, forthcoming

Garaus, M., Wagner, U., Manzinger, S. (2016): "Happy grocery shopper: The creation of positive emotions through affective digital signage content", in Technological Forecasting & Social Change, forthcoming

Lehrstuhl für Marketing
o. Univ.-Prof. Dipl.-Ing. Dr. Dr. h.c. Udo Wagner
Universität Wien

Oskar-Morgenstern-Platz 1
1090 Wien
T: +43 1 4277 380 12
F: +43 1 4277 8380 12
Universität Wien | Universitätsring 1 | 1010 Wien | T +43-1-4277-0