Logo der Universität Wien

News

2nd EMAC Junior Faculty & Doctoral Student Research Camp

The EMAC Junior Faculty & Doctoral Student Research Camp is an initiative by EMAC with the aim of raising the research capability of new/young researchers embarking on an academic career. The camp is intended as forum for

  1. providing high-level research and career advice to next-generation researchers by senior/established EMAC scholars, and
  2. offering opportunities for close interaction among young researchers (both junior faculty and PhD- students) from different countries.

 

The EMAC Research Camp will be again hosted by the University of Vienna (Faculty of Economics, Business & Statistics, Oskar-Morgenstern-Platz 1, 1090 Vienna, Austria) during August 31 - September 1, 2017.

More information here.


Wolfgang Wirichs Förderpreis 2017

Frau Dr. Fleer (Mitarbeiterin von Herrn Prof. Dr. Dr. h.c. Wolfgang Fritz am Lehrstuhl für Marketing der Technischen Universität Braunschweig), wird mit dem Wolfgang Wirichs Förderpreis Handel 2017 mit Ihrer Arbeit  "Kundenzufriedenheit und Kundenloyalität in Multikanalsystemen des Einzelhandels - Eine kaufprozessphasenübergreifende Untersuchung" ausgezeichnet.

Weitere Infos finden Sie hier.

 

            

 

ECR Infotag 2016

 

                                                      (c) Johannes Brunnbauer

Teilnehmer des Lehrstuhls für Marketing am ECR Infotag 2016.

 

 

Verleihung Ehrendoktorat

 

Herrn Hon.-Prof. DDr. Wolfgang Fritz wurde das Ehrendoktorat der Universität Sankt Petersburg verliehen. Wir gratulieren sehr herzlich!

 

 

Retail-Award der Kellerhals-Stiftung 2016

Frau Manzinger Sandra gewinnt mit ihrer Arbeit den Retail-Award der Kellerhals-Stiftung in der Kategorie "Beste Masterarbeit". Wir freuen uns mit ihr. (siehe Link)

                    Quelle THI

 

Service für Studierende

 

Sprechstunden

Achtung: Während der vorlesungsfreien Zeit finden keine Sprechstunden statt. Bei Fragen wenden Sie sich bitte an das Sekretariat.

Im Wintersemester 2016 finden keine Sprechstunden von Prof.Dr. Udo Wagner statt. Bei Fragen wenden Sie sich bitte an das Sekretariat.

 

 

Ausgewählte Publikationen

Garaus, M., Wagner, U., Bäck, A. (2017): "The Effect of Media Multitasking on Advertising Message Effectiveness", in Psychology & Marketing, 34, 2, S. 138-156

Garaus, M. (2016): "Atmospheric harmony in the retail environment: Its influence on store satisfaction and re-patronage intentions", in Journal of Consumer Behaviour, forthcoming

Garaus, M., Wagner, U., Manzinger, S. (2016): "Happy grocery shopper: The creation of positive emotions through affective digital signage content", in Technological Forecasting & Social Change, forthcoming

Steiner, E., Wagner, U. (2016): "Einfluss amodaler, sensorischer Verpackungsinformationen auf Assoziationen zum betreffenden Produkt", in ZFP-Journal of Research and Management, 38, 3, S. 119-134

Weitzl, W., Wolfsteiner, E., Einwiller, S., Wagner, U. (2016): "When credibility truly matters online: Investigating the role of source credibility for the impact of customer reviews", in Advances for Consumer Research, 44, forthcoming

Wagner, U., Ebster, C., Eberhardsteiner, L., Prenner, M. (2016): "The After-Effects of Fear-Inducing Public Service Announcements", in Dynamic Perspectives on Managerial Decision Making - Essays in Honor of Richard F. Hartl, Springer International Publishing

Reimann, O., Schumacher, C., Vetschera, R. (2017): "How well does the OWA operator represent real preferences?", in European Journal of Operational Research, 258, 3, S. 993-1003, dx.doi.org/10.1016/j.ejor.2016.09.037

 

 

Lehrstuhl für Marketing
o. Univ.-Prof. Dipl.-Ing. Dr. Dr. h.c. Udo Wagner
Universität Wien

Oskar-Morgenstern-Platz 1
1090 Wien
T: +43 1 4277 380 12
F: +43 1 4277 8380 12
Universität Wien | Universitätsring 1 | 1010 Wien | T +43-1-4277-0