Publikationen o.Univ.-Prof. Dipl.Ing. Dr. Dr. h.c. Udo Wagner

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  • Wagner, U., Reisinger, H., Schwand, C. und Hoppe, D. (2006): Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 4, Wien, WUV-Universitätsverlag.
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  • Wagner, U., Reisinger, H. und Baldauf, A. (2003): Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 3, Wien, WUV-Universitätsverlag.
  • Taheri, I. (2002): Residualrechte und Eigentumssurrogate in Franchising Netzwerken, in: Wagner, U. (Hrsg.), Betriebswirtschaftliche Studien der Universität Wien, 4, WUV-Universitätsverlag.
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  • Wagner, U. (2001): Zum Erkenntnisstand der Betriebswirtschaftslehre am Beginn des 21. Jahrhunderts, Wien, Duncker & Humblot.
  • Sautner, J. (1998): Die Neuproduktplanung mit Hilfe des Assessor-Modells, in: Wagner, U. (Hrsg.), Betriebswirtschaftliche Studien der Universität Wien, 2, WUV-Universitätsverlag.
  • Wagner, U., Reisinger, H. und Baldauf, A. (1998): Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 2, 2. überarb. Aufl. (1. Aufl. 1997), Wien, WUV-Universitätsverlag.
  • Srnka, K. J. (1997): Ethik im Marketing, in: Wagner, U. (Hrsg.), Betriebswirtschaftliche Studien der Universität Wien, 1, WUV-Universitätsverlag.
  • Wagner, U. und Reisinger, H. (1996): Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis, 2. überarb. Aufl. (1. Aufl. 1994), Wien, WUV-Universitätsverlag.

Beiträge in Sammelbänden (37)

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  • Wagner, U. und Strobl, S. (2020): "Do consumers' value systems impact their consumption of sustainable groceries? An intercultural study", in: Palgrave Studies in Governance, Leadership and Responsibility, Hrsg. Simoes, C., Grigore, G., Stancu, A. (2. Runde).
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  • Wagner, U. und Reisinger, H. (2005): "The Option of No-Purchase in the Empirical Description of Brand Choice Behaviour", in: Baier, D., Decker, R. und Schmidt-Thieme, L., Data Analysis and Decision Support, Festschrift für Wolfgang Gaul, Berlin, Springer, S. 323-334.
  • Fritz, W. und Wagner, U. (2004): "Soziale Verantwortung als Leitidee der Unternehmensführung und Gegenstand der akademischen Ausbildung", in: Wiedmann, K., Fritz, W. und Abel, B., Management mit Vision und Verantwortung, S. 425-449.
  • Wagner, U., Grohs, R. und Leisch, M. (2003): "Zur Entwicklung der Beziehungen zwischen Hersteller und Handel auf dem Neuwagenmarkt", in: Ahlert, D., Olbrich, R., Schröder, H., Jahrbuch Vertriebs- und Handelsmanagement 2003 - Marktstrategische Veränderungen in der Hersteller-Handels-Dyade, Frankfurt am Main, Deutscher Fachverlag, S. 252-261
  • Wagner, U. und Srnka, K. J. (2003): "Zur Bedeutung von Information im Marketing", in: Dosoudil, I., Information und Wirtschaft - Aspekte einer komplexen Beziehung, Wien, WUV, S. 25-52.
  • Bemmaor, A. C. und Wagner, U. (2002): "Estimating Market-Level Multiplicative Models of Promotion Effects with Linearly Aggregated Data - A Parametric Approach", in: Franses, P. H. und Montgomery, A. L., Econometric Models in Marketing, Elsevier Science, (Advances in Econometrics, 16) S. 165-189.
  • Wagner, U. und Fritz, W. (2001): "Tendenzen marktorientierter Preispolitik im ‚Electronic Commerce‘", in: Wagner, U., Zum Erkenntnisstand der Betriebswirtschaftslehre am Beginn des 21. Jahrhunderts, S. 451-474.
  • Wagner, U., Reisinger, H. und Russ, R. (2001): "Der Einsatz von Methoden des Data Mining zur Unterstützung kommunikationspolitischer Aktivitäten der Lauda Air", in: Hippner, H., Küsters, U., Meyer, M. und Wilde, K. D., Handbuch Data Mining im Marketing, Viehweg, Braunschweig, Wiesbaden, S. 875-888.
  • Wagner, U. und Boyer, C. (2000): "Measuring Brand Loyalty on the Individual Level - a Comparative Study", in: Decker, R. und Gaul, W., Classification and Information Processing at the Turn of the Millennium, S. 275-287.
  • Wagner, U. und Reisinger, H. (1999): "Die Vermittlung quantitativer Inhalte im betriebswirtschaftlichen Unterricht", in: Gaul, W. und Schader, M., Mathematische Methoden der Wirtschaftswissenschaften, Heidelberg Physica, S. 455-463.
  • Wagner, U. und Baldauf, A. (1998): "The Austrian Consumer within the European Community - A Cross-Cultural Comparison", in: Backhaus, K., Contemporary Developments in Marketing, S. 469-487.
  • Decker, R., Röhle, M. und Wagner, U. (1995): "Kaufverhaltensmodelle im praktischen Einsatz für Analyse und Optimierung", in: Baier, D. und Decker, R., Marketingprobleme - Innovative Lösungsansätze aus Forschung und Praxis, S. 63-72.
  • Wagner, U., Geyer-Schulz, A. und Taudes, A. (1988): "Exploring the Possibilities of an Improvement of Stochastic Market Models by Rule-Based Systems", in: Gaul, W. und Schader, M., Data, Expert Knowledge and Decisions, S. 54-66.
  • Wagner, U. und Pichler, M. (1987): "Mathematische Grundausbildung für Studenten der Wirtschaftswissenschaften", in: Dörfler, W., Fischer, R. und Peschek, W., Wirtschaftsmathematik in Beruf und Ausbildung, S. 275-306.
  • Wagner, U. und Taudes, A. (1985): "The Multivariate Polya Process as a Model of Consumer Behaviour", in: Beckmann, M., Methods of Operations Research, (54) S. 573-574.
  • Wagner, U. und Taudes, A. (1985): "Brand Choice as a Heterogeneous Nonstationary Zero Order Process", in: Henn, R., Methods of Operations Research, (55) S. 331-349.
  • Wagner, U. und Taudes, A. (1983): "Entwicklung und empirische Validierung eines heterogenen Kaufverhaltensmodells", in: Henn, R., Methods of Operations Research, (46) S. 653-666.
  • Wagner, U. und Taudes, A. (1983): "On a Generalized Zero Order Model of Consumer Behavior", in: Zufryden, F. S., Advances and Practices of Marketing Science, S. 240-254.
  • Nenning, M., Topritzhofer, E. und Wagner, U. (1982): "Preisreaktion, Markengoodwill, Lebenszyklus und Wettbewerbsintensität", in: Böcker, F., Preistheorie und Preisverhalten, S. 90-100.
  • Wagner, U. (1982): "On Discriminating among Stochastic Models - a Survey", in: Feichtinger, G. und Kall, P., Operations Research in Progress, S. 367-379.
  • Nenning, M., Topritzhofer, E. und Wagner, U. (1979): "On the Reliability of Alternative Commercially Available Data Sources for the Measurement of Market Response - The Use of Prewhitening and Cross-Spectral Analysis", in: Montgomery, D. B. und Wittink, D. R., Market Measurement and Analysis, S. 502-514.

Conference Proceedings (113)

  • Pauser, S. und Wagner, U. (2020): "Reading a salesperson's face: An experimental study employing realtime response measurement", in Conference Proceedings - 11th EMAC CEE Regional Conference 2020, Zagreb.
  • Wolfsteiner, E., Garaus, M. und Wagner, U. (2020): "Smile Please! Toward an Understanding of Selfie Capaigns", in: Conference Proceedings - 11th EMAC CEE Regional Conference 2020, Zagreb.
  • Steiner, E. und Wagner, U. (2020): "So close, yet so far? A methodological investigation of the potential of optimal sample size for the application of Napping as rapid sensory method in marketing context", in: Conference Proceedings - 49th EMAC Conference, Budapest.
  • Steiner, E. und Wagner, U. (2020): "Overcoming consumption barriers for conscious food products: The role of vivid sensory imagery", in: Conference Proceedings - 11th EMAC CEE Regional Conference 2020, Zagreb.
  • Pauser, S. und Wagner, U. (2020): "Do you see what I am saying? Facial expressiveness and personal selling implications", in: Conference Proceedings - 49th EMAC Conference, Budapest.
  • Pauser, S. und Wagner, U. (2020): "How accurate are customers' initial impressions? Using continuous-response measurement to assess thin slices of sales behavior", in: Report on the First Working Group Meeting of the "AG Marketing", Archives of Data Science, Series A, 7 (1), DOI: 10.5445/IR/1000119609, ISSN 2510-0564.
  • Steiner, E. und Wagner, U. (2019): "Sensorische Information - ein zweischneidiges Schwert? Eine Untersuchung unerwünschter Effekte verbaler sensorischer Beschreibungen für Produkte mit niedrigem sensorischen Appeal", in: DLG-Lebensmitteltag Sensorik 2019.
  • Pauser, S. und Wagner, U. (2019): "Investigating thin slices of sales behaviors using real-time-response measurement", in: Conference Proceedings - 48th EMAC Conference, Hamburg.
  • Wagner, U. und Charinsarn, A. (2019): "Does supplementing nonconventional lettering on product packages influence consumers' evaluations", in: Conference Proceedings - 48th EMAC Conference, Hamburg.
  • Steiner, E., Wagner, U., Steiner, R., Heim, K., Maurer, S. und Fina, R. (2019):"The integration of visual and oral somatosensory information: How color intensity impacts temperature and texture perceptions of food products, as well as related hedonic responses", in: Conference Proceedings - 48th EMAC Conference, Hamburg.
  • Steiner, E. und Wagner, U. (2019): "Two sides of the coin: Verbal sensory information and its impact on consumer responses - a meta-analysis covering positive as well as backfiring effects of verbal sensory information", in: Conference Proceedings - 48th EMAC Conference, Hamburg.
  • Wagner, U., Jacob, I., Khanna, M. und Rai, K. (2019): "Possession attachment towards global brands: The "World of Barbie" shaping the mindset of young Indian girls", in: 2019 Global Fashion Management Conference at Paris Proceedings, S. 770-776.
  • Steiner, E., Wagner, U., Maurer, S., Steiner, R., Heim, K. und Fina, R. (2019): "This dish smells creamy, I'll like it, I'll buy it - An examination of smell-texture correspondences and implications on liking, emotional responses and behavioral intentions", in: Proceedings of the 10th EMAC CEE Regional Conference, St. Petersburg.
  • Akturan, U., Wagner, U. und Pauser, S. (2019): "Deviant Behaviors in Ads: A Cross-Cultural Study", in: Proceedings of the 10th EMAC CEE Regional Conference, St. Petersburg.
  • Pauser, S. und Wagner, U. (2019): "Barrier-Free Communication: Assessing the Comprehensibility, physical appearance, and acceptance of sign language avatars", in: Proceedings of the 10th EMAC CEE Regional Conference, St. Petersburg.
  • Wolfsteiner, E., Garaus, M. und Wagner, U. (2019): "Smile Please! Toward an Understanding of Selfie Campaings", in Proceedings of the 10th EMAC CEE Regional Conference, St. Petersburg.
  • Wagner, U. und Strobl, S. (2019): "Do consumers' value systems impact their consumption of sustainable groceries? An intercultural study", in: 8th International Conference on Social responsibilty, Ethics and Sustainable Business, Proceedings, Brada.
  • Wagner, U., Steiner, E., Hartmann, C. und Braun, K. (2019): "Crossmodal correspondences between color, smell and texture - Investigating sensory attributes of a body lotion", in: French-Austrian-German Workshop on consumer Behavior, Nancy.
  • Wagner, U., und Pauser, S. (2019): "There is no second chance for a first impression: the examination of snap judgements of sales behaviors by means of a program analyzer", in: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior, Nancy.
  • Wagner, U. und Pauser, S. (2019): "How accurate are customers' initial impressions? Using continuous-response measurement to assess thin slices of sales behavior", in: 1st Working Group Meetin of AG MARKETING (GfKl).
  • Pauser, S. und Wagner, U. (2018): “The communication style matters: Improving sales effectiveness by using sociometric sensors”, in: Proceedings of the Global Marketing Conference, Tokyo, S. 715.
  • Akbari, K. und Wagner, U. (2018): "Multi-tier Pay What You Want: Combining Endogeneous and Second-degree Price Discrimination”, in: Proceedings of the Global Marketing Conference, Tokyo, S.716.
  • Akbari, K. und Wagner, U: (2018): “Pay-what-you-want-pricing: If it is of little use to me, I do not want to hurt you”, in: Proceedings of the 9th EMAC CEE Regional Conference, Prag.
  • Bauer, C., Garaus, M., Strauss, C. und Wagner, U.: “Research Directions for Digital Signage Systems in Retail”, in: Procedia Computer Science 141, EICN 2018, S. 503-506.
  • Garaus, M. und Wagner, U. (2018): „The influence of digital signage on waiting experience and store satisfaction“, in: 2018 AMA Winter Academic Conference, Proceedings , 29, S. E-9 – E-10.
  • Akbari, K. und Wagner, U. (2018): “Pay-what-you-want pricing for multiple goods”, in: Conference Proceedings – 47th EMAC Conference, Glasgow.
  • Reimann, O., Wagner, U. und Reisinger, H. (2018): “The effect of multiple endorsements: Differences between celebrity endorsement and celebrity co-branding”, in: Conference Proceedings – 47th EMAC Conference, Glasgow.
  • Garaus, M. und Wagner, U. (2018): “Let me entertain you – Reducing perceived waiting time through digital signage”, in: Conference Proceedings – 47th EMAC Conference, Glasgow.
  • Reimann, O., Wagner, U. und Reisinger, H. (2018): “Consumers’ perception of Celebrity Endorsement and Celebrity Co-Branding: Similarities and Differences”, in: Brand Camp 4, Obergurgl University Center.
  • Pauser, S. und Wagner, U. (2018): “Communication without content: Can we predict sales effectiveness based on the sellers‘ nonverbal behaviors without recording any conversational content?”, in: Global Sales Science Institute, Conference Proceedings, Wien.
  • Choi, Y.K., Seo, Y. und Wagner, U. (2017): “Cross-cultural Luxury Advertising: CLT and Functional Attitudes“, in Proceedings of the ANZMAC Conference 2017, Melbourne
  • Steiner, E. und Wagner, U. (2017): “Amodal, sensory information on product packages: Effects for different categories of packaged food products“, in: Proceedings of the 8th EMAC CEE Regional Conference, Timisoara
  • Pauser, S. und Wagner, U. (2017): “A wearable personal sales coach: Using sociometric badges to capture nonverbal behaviour – A field study“, in: Proceedings of the 8th EMAC CEE Regional Conference, Timisoara
  • Bachner, K. und Wagner, U. (2017): “Shoppers‘ nonverbal behaviours as a cue for their shopping orientation“, in: Proceedings of the 8th EMAC CEE Regional Conference, Timisoara
  • Pauser, S. und Wagner, U. (2017): “The charismatic salesperson: The effects of charisma training on customrer responses in personal selling – An experimental study“, in: Conference Proceedings – 46th EMAC Conference, Groningen
  • Akbari, K., Wolfsteiner, E. und Wagner, U. (2017): “I am excited, thus I pay more! Emotions and Pay What You Want” , in: Conference Proceedings – 46th EMAC Conference, Groningen.
  • Choi, Y.K., Seo, Y. und Wagner, U. (2017): “Effective luxury brand advertising for social media: message arguments, social ties, and culture”, in: Proceedings of the 2017 Global Fashion Management Conference, Vienna
  • Reimann, O. und Wagner U. (2016): “Why do Consumers buy premium private labels? – Some qualitative insights”, in: Conference Proceedings – 2016 Global Marketing Conference “Bridging Asia and the World: Global Platform for Interface between Marketing and Management”, Hong Kong, S. 58-59.
  • Wagner, U. und Eberhardsteiner, L. (2016): “Grocery shopping in traditional retail outlets and online: are there differences? “, in: Proceedings Conference on Emerging Markets, Bangkok
  • Garaus, M., Manzinger, S. und Wagner, U. (2016): “Happy grocery shopper: The creation of positive emotions through affective digital signage content”, in: Proceedings of the 2016 Winter Marketing Educator’s Conference, Las Vegas
  • Akbari, K. und Wagner, U. (2016): "Customer approval of probabilistic price promotions“, in: 7th European Marketing Academy Regional Conference, Sarajevo (USB).
  • Pauser, S., Wagner, U. und Ebster, E. (2016): "Charismatic selling: An investigation of charismatic nonverbal behaviors in personal selling”, in: Proceedings of the Global Marketing Conference, Hong Kong
  • Pauser, S., Ebster, C. und Wagner, U. (2016): "Charismatic selling: The impact of a charismatic salesperson on customers‘ approach behaviors in personal selling – An experimental study“, in: Conference Proceedings - 45th EMAC Conference, Oslo (USB)
  • Weitzl, W., Wolfsteiner, E., Wagner, U. und Einwiller, S. (2016): "My friends say: Best product ever! The critical role of source credibility and product type for positive vs. negative online review influence”, in: Proceedings of the Global Marketing Conference, Hong Kong.
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  • Wagner, U., Garaus, M., Wolfsteiner, E. und Manzinger, S. (2015): "Electronic shelf labels: Customers’ perception, approval and behavioral responses – a field experiment“, in: Collaboration in Research. Conference Proceedings – 44th EMAC Conference, Leuven (USB).
  • Wagner, U., Jamsawang, J. und Zöchling, A. (2015): "Cultural aspects of package designs“, in: Collaboration in Research. Conference Proceedings – 44th EMAC Conference, Leuven (USB).
  • Wagner, U. und Pfaller, V. (2015): "Social Network Services: Landscape of Austria“, in: 2015 Global Fashion Management Conference at Florence, Proceedings: dx.doi.org/10.15444/GFMC2015.07.01.07
  • Weitzl, W., Zniva, R. und Wagner, U. (2015): "The influence of marketers’ and consumers’ voices in the era of social media“, in: Collaboration in Research. Conference Proceedings – 44th EMAC Conference, Leuven (USB).
  • Jamsawang, J. und Wagner, U. (2014): "Do shoppers, retailers, and manufacturers have different perspectives of supermarket shelf layouts?“, in: Proceedings of the 5th EMAC CEE Regional Conference: Marketing Theory Challenges in Emerging Markets (Ed. M. Szymura-Tyc), Katowice, S. 81-88.
  • Jamsawang, J. und Wagner, U. (2014): "The Phenomenon of Eye-catching Prices in Austria“, in: 3rd Asian Business Research Conference, Abstracts, Abu Dhabi, S. 17.
  • Jamsawang, J., Wagner, U. und Zöchling, A. (2014): "Kulturspezifische Unterschiede in der Verpackungswahrnehmung“, in: Book of Abstracts, Handelsforschung, Trier.
  • Weitzl, W., Zniva, R. und Wagner, U. (2014): "Das Vertrauen von Konsumenten in Online Kundenrezensionen: Die Entwicklung der eWT-Skala und deren Anwendung“, in: Book of Abstracts, Handelsforschung, Trier.
  • Wolfsteiner, E., Garaus, M. und Wagner, U. (2014): „A comparison of traditional and electronic price tags: Processing, evaluation and in-store reactions“, in: Conference Proceedings – 5th EMAC Regional Conference: Marketing Theory Challenges in Emerging Markets (Ed. M. Szymura-Tyc), Katowice, S. 225-232.
  • Ebster, C., Wagner, U. und Eberhardsteiner, L. (2014): "Context Effects of Fear-Inducing Public Service Announcements“, in: Proceedings of 2014 Global Marketing Conference, Singapore, S. 819-824.
  • Steiner, E. und Wagner, U. (2014): „Does verbal sensory information on product packages effect experiential beliefs and product evaluations?”, in: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior, Paris.
  • Wagner, U. und Garaus, M. (2014): „Using the Rasch model for the development and assessment of multiple-choice tests in marketing: Some practical guidelines“, in: Paradigm Shifts & Interactions. Conference Proceedings - 43rd EMAC Conference, Valencia (USB).
  • Wagner, U. und Jamsawang, J. (2014): “Psychological pricing used for setting implicit cues signaling cultural heritage in emerging economies”, in: Proceedings of the 2014 Annual Conference of the Emerging Markets Conference Board: Listening to Consumers of Emerging Markets (Eds. A. Jain, S. Dash, S. Nair, J. Ali, A. Goyal, D. Dasgupta, M. Maity), S. 297-300.
  • Garaus, M. und Wagner, U. (2013): "Consumer in-store responses to retail shopper confusion", in: Lost in Translation: Marketing in an interconnected world. Conference Proceedings - 42nd EMAC Conference, Istanbul (USB).
  • Jamsawang, J. und Wagner, U. (2013): "Eye-catching price sequences used in retailing: An empirical analysis", in: Lost in Translation: Marketing in an interconnected world. Conference Proceedings - 42nd EMAC Conference, Istanbul (USB).
  • Wagner, U., Ebster, C. und Kulnig, A. (2013): "The influence of content and media vehicle congruence on advertising recall", in: Proceedings of 13th Annual International Business Conference: Teaching Research and Practice.
  • Wagner, U. und Garaus, M. (2013): "Measuring consumer confusion: Construct definition and scale development", in: Lost in Translations: Marketing in an interconnected world. Conference Proceedings - 42nd EMAC Conference, Istanbul (USB).
  • Wagner, U. und Garaus, M. (2013): "The assessment of reliability in qualitative research: Some comparisons of intercoder reliability indices", in: Proceedings of the 4th EMAC CEE Regional Conference: Marketing theory challenges in emerging societies, St. Petersburg, S. 432-439.
  • Wagner, U. und Jamsawang, J. (2013): "A cross – cultural comparison of psychological pricing in ethnic restaurants", in: EIRASS: 20th Recent Advances in Retailing& Service Science Conference, S. 107.
  • Wolfsteiner, E., Garaus, M. und Wagner, U. (2013): "The joint-effect of sponsorship and print advertising on brand image in integrated marketing communication strategies", in: Lost in Translation: Marketing in an interconnected world. Conference Proceedings - 42nd EMAC Conference. Istanbul (USB).
  • Garaus, M. und Wagner, U. (2012): "Should I stay or should I go: Consequences of retail shopper confusion", in: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior, Innsbruck.
  • Natter, M., Ozimec, A., Reutterer, T., Wagner, U. und Wiesel, S. (2012): "Visual decision making styles and geographical information systems", in: Programm des Symposiums zu "Quantitative Marketing and Marketing Management“, Universität Wien.
  • Wagner, U. (2012): "Simultane Modellierung von Produkt- und Markenwahl – einige pragmatische Überlegungen", in: Programm der 42. Jahrestagung der Wissenschaftlichen Kommission Marketing im VHB, Ingolstadt.
  • Wagner, U., Garaus, M. und Garaus, C. (2012): "Explaining the choice overload effect – Does Self-Determination-Theory help?", in: 41st EMAC Conference - Marketing to Citizens Going beyond Customers and Consumers, Lissabon (USB).
  • Wagner, U. und Jamsawang, J. (2012): "Culture-specific number symbolism in restaurant prices", in: Proceedings of 2012 Global Marketing Conference, Seoul, S. 1091-1096.
  • Wagner, U. und Jamsawang, J. (2012): "Ethnic differences of psychological pricing in Asia and outside Asia: The case of online menus", in: 41st EMAC Conference - Marketing to Citizens Going beyond Customers and Consumers, Lissabon (USB).
  • Wagner, U., Jamsawang, J. und Pröll, D. (2012): "Preisfiguren im Einzelhandel", in: Tagung Handelsforschung, Göttingen.
  • Wagner, U., Jamsawang, J., Seung, H. L. und Kleinsasser, S. (2012): "Cross border segmentation for luxury private brands", in: Marketing Theory Challenges in Emerging Societies, 3rd EMAC CEE Regional Conference, Belgrade.
  • Wolfsteiner, E., Grohs, R. und Wagner, U. (2012): "An experimental investigation of sponsorship effectiveness in the presence of ambush marketing", in: 6th International Research Days on Marketing Communication.
  • Berger, S. und Wagner, U. (2010): "Implicit Measurement of Advertising Effectiveness by Recording Goal-Directed Behavior", in: Marketing Theory Challenges in Emerging Societies. 1st EMAC Regional Conference, Budapest.
  • Berger, S. und Wagner, U. (2010): "Implicit Measurement of Advertising Effectiveness by Recording Goal-Directed Behavior", in: New Directions - New Insights. 4th GFA-Conference.
  • Grohs, R., Wagner, U. und Steiner, R. (2010): "Children's Sponsorship Perceptions and Sponsor Awareness", in: 5th International Research Days on Marketing Communications, Nancy.
  • Grohs, R., Wagner, U. und Steiner, R. (2010): „Children’s sponsorship recognition and understanding“, in: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior, Saarbrücken.
  • Grohs, R., Wagner, U. und Steiner, R. (2010): "Child's Play? An Investigation into Children's Ability to Identify Sponsors and Understand Sponsorship Intentions", in: New Directions - New Insights. 4th GFA-Conference, Vienna.
  • Grohs, R., Wagner, U. und Steiner, R. (2010): "Drivers of Correct Sponsor Identification for Children", in: The Six Sens€s - The Essentials of Marketing. 39th EMAC Conference, Kopenhagen (USB).
  • Hoppe, D. und Wagner, U. (2010): "A Monte Carlo Study on Sampling Properties of the Pareto/NBD Model", in: 32nd Annual INFORMS Marketing Science Conference, Cologne.
  • Hoppe, D. und Wagner, U. (2010): "The role of lifetime activity cues in customer base analysis", in: New Directions - New Insights. 4th GFA-Conference, Vienna.
  • Hoppe, D. und Wagner, U. (2010): "Small Sample Properties of the Pareto/NBD Model", in: The Six Sens€s - The Essentials of Marketing. 39th EMAC Conference, Kopenhagen (USB).
  • Wagner, U., Ebster, C. und Kulnig, A. (2010): "Increasing Advertising Awareness in Freesheets", in: New Directions - New Insights. 4th GFA-Conference, Vienna.
  • Wagner, U. und Jamsawang, J. (2010): "Einige empirische Ergebnisse zur psychologischen Preissetzung im österreichischen Handel", in: Tagung Handelsforschung, Berlin.
  • Wagner, U. (2009): "Modelling Concepts of Non-purchase Behavior for Low-Involvement Goods", in: Cheng Kong GSB Marketing Research Forum, Beijing.
  • Ebster, C., Wagner, U. und Geider, B. (2008): "The effect of floor texture on consumer behavior at the point of sale", in: SMA Proceedings.
  • Ebster, C., Wagner, U. und Geider, B. (2008): "Floor covering as a means to influence the duration of shopping?", in: 2008 Korean Academy of Marketing Science International Conference and Fashion Marketing Symposium.
  • Ebster, C., Wagner, U., Prenner, M. und Richter, V. (2008): "Carry-Over Effects of Television Commercials", in: Marketing Landscapes: A Pause for Thought - Proceedings from the 37th EMAC Conference, Brighton.
  • Ebster, C., Wagner, U., Richter, V. und Prenner, M. (2008): "Context effects of television advertising", in: Proceedings of the Global Marketing Conference at Shanghai.
  • Ko, E., Wagner, U., Kim, K., Sung, H., Kim, E., Taylor, C. und Lee, J. (2008): "Segmentation and Targeting sportswear consumers in global markets", in: Proceedings of the Global Marketing Conference at Shanghai.
  • Wagner, U. (2008): "Branding of Food Products - The Austrian Case", in: Launching Strategy for Productive National Food Cluster in Korea.
  • Hoppe, D. und Wagner, U. (2007): "Customer Base Analysis: The Case for a Central Variant of the Betageometric/NBD Model", in: Third German French Austrian Conference on Quantitative Marketing, Cergy Pontoise.
  • Ko, E., Wagner, U., Kim, E. Y., Choi, S. M. und Lee, J. (2007): "A global segmentation by lifestyle and nationality focused on sportswear consumers", in: Flexible marketing in an unpredictable world - Proceedings from the 36th EMAC Conference, (CD-Rom).
  • Natter, M., Mild, A., Taudes, A. und Wagner, U. (2007): "Planning new tariffs at tele.ring – an integrated segmentation, targeting and positioning tool designed for managerial applicability", in: Flexible marketing in an unpredictable world - Proceedings from the 36th EMAC Conference, (CD-Rom).
  • Wagner, U. und Hoppe, D. (2007): "Customer Base Analysis: The Case for a Central Variant of the Betageometric/NBD Model", in: XXIX Informs Marketing Science Conference, Singapore.
  • Wagner, U. und Lee, S. H. (2007): "A cross-cultural comparison of counterfeit products between Austrian, Korean and Rumanian customers ", in: Flexible marketing in an unpredictable world - Proceedings from the 36th EMAC Conference, (CD-Rom).
  • Wagner, U. und Lee, S. H. (2007): "A cross-cultural comparison of counterfeit products between Austrian, Korean and Rumanian customers", in: Proceedings of the '2007 Korean Academy of Marketing Science Spring International Conference', S. 11.
  • Ebster, C., Wagner, U. und Bumberger, C. (2006): "Bundled Product Presentations in a Retailing Environment", in: Résumé des communications, XXIIème Congrès International de l’Association Francaise du Marketing 2006, S. 75-77.
  • Ebster, C., Wagner, U. und Bumberger, C. (2006): "The Effects of Presenting Products in their Usage Context", in: Moon, J., Proceedings of the '2006 Academy of Marketing Science / Korean Academy of Marketing Science Cultural Perspectives in Marketing Conference’, (CD-Rom).
  • Ebster, C., Wagner, U. und Neumüller, D. (2006): "Mommy, I Want That! - Spontaneous Purchases Triggered by Children", in: Andreani, J. C., Proceedings of the 5th International Congress “Marketing Trends”, Venice, S. 1-28.
  • Natter, M., Mild, A., Taudes, A. und Wagner, U. (2006): "Planning new tariffs at tele.ring – the application and impact of an integrated segmentation, targeting and positioning tool", in: Proceedings of the XXVIII Informs Marketing Science Conference, Pittsburgh.
  • Wagner, U. (2006): "Harmonization of the Educational System at University Level within the European Union - Experiences from Austria", in: Vestnik finansovoj akademii, Moskau, (1-2) S. 37-38.
  • Ebster, C., Wagner, U. und Neumüller, D. (2005): "Impulsive Buying Triggered by Children", in: Proceedings of the ‘2005 Korean Academy of Marketing Science Fall Conference’.
  • Wagner, U., Ebster, C. und Valis, S. (2005): "The Effect of Suggestive Selling on Sales", in: Troilo, G., Rejuvenating marketing: contamination, innovation, integration. Proceedings from the 34th EMAC Conference, Milan, S. 147.
  • Grohs, R., Wagner, U. und Vsetecka, S. (2003): "Assessing the Effectiveness of Sport Sponsorships - An Empirical Examination", in: 2nd International Conference on Research in Advertising, Amsterdam.
  • Reisinger, H., Wagner, U. und Schuster, M. (2003): "Die Schätzung von Markentreue, Nichtkäuferanteil und Marktpotenzial aus Handelspaneldaten", in: Leopold-Wildburger, U., Rendl, F. und Wäscher, G., Operations Research Proceedings 2002, S. 127-132.
  • Wagner, U., Reisinger, H. und Schuster, M. (2001): "Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information - Further Results", in: Breivik, E., Falkenberg, A. W. und Gronhaug, K., Rethinking European Marketing, Proceedings from the 30th EMAC Conference, Bergen, (CD-Rom).
  • Hildebrandt, L. und Wagner, U. (2000): "Marketing and Operations Research - a Literature Survey", in: Proceedings of the XXII Informs Marketing Science Conference, Los Angeles.
  • Wagner, U., Reisinger, H. und Platter, S. (1999): "Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information", in: Hildebrandt, L., Annacker, D. und Klapper, D., Marketing and Competition in the Information Age, Proceedings of the 28th EMAC Conference, Berlin, (CD-Rom).
  • Wagner, U., Baldauf, A. und Cravens, D. (1998): "Differences in Perceived Environment, Firm Characteristics, and Strategies Between Higher and Lower Export Performers - An Austrian Study", in: Pelton, L. E. und Schnedlitz, P., Proceedings of the American Marketing Association Exchange Colloquium, S. 16.
  • Baldauf, A., Wagner, U., Grasserbauer, B. und Puffer, M. (1996): "The Assessment of Strategic Marketing Heterogeneity within Three Austrian Industries", in: Beracs, J., Proceedings from the 25th EMAC Conference, S. 1405-1410.
  • Bemmaor, A. und Wagner, U. (1996): "Estimating Preferences from Ratings in Single and Multiple Paired Comparison Product Tests", in: Hildebrandt, L. und Laurent, G., First French-German Workshop on Quantitative Methods in Marketing.
  • Wagner, U. und Bemmaor, A. (1989): "Zur Prognose des Kaufverhaltens aus Kaufabsichtsdaten mit Hilfe des Betabinomial-Modells", in: Pressmar, E., Operations Research Proceedings, S. 418-425.
  • Geyer-Schulz, A., Taudes, A. und Wagner, U. (1987): "Zur Integration von Stochastischen Kaufverhaltensmodellen und regelbasierten Systemen", in: Frank, H., Plaschka, G. und Rössl, D., Wirtschaftliches Handeln unter dynamischen Umweltbedingungen, S. 49-67.

Forschungsberichte und Arbeitspapiere (14)

  • Wagner, U. und Diamantopoulos, A. (2010): Research Productivity in Business Economics: The Case of Marketing 2, Internes Arbeitspapier.
  • Hoppe, D. und Wagner, U. (2008): Supplementary Appendix to "Customer Bases Analysis: The Case of a Central Variant of the Betageometric INBD Model, Forschungsberichte des Instituts für Betriebswirtschaftslehre der Universität Wien.
  • Keber, C., Wagner, U. und Leitner, M.-L. (2005): Absolventenanalyse, Arbeitspapier der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften der Universität Wien, Dezember.
  • Wagner, U., Zulauf, K. G., Lachhammer, H., Pfisterer-Pollhammer, J. und Lehmann, A. (2005): Zukunftsorientierte Positionierung des Pflegemanagements, Schlussbericht des Projekts Nr. 10.757, gefördert durch den Jubiläumsfonds der Österreichischen Nationalbank.
  • Röhle, M., Wagner, U. und Decker, R. (1998): Zur methodengestützten Validierung stochastischer Kaufverhaltensmodelle, Diskussionspapier, Nr. 394, Universität Bielefeld, Fakultät für Wirtschaftswissenschaften.
  • Wagner, U., Reisinger, H. und Sautner, J. (1998): Market Research in Practice - Demand Forecasting for a New Brand.
  • Reisinger, H., Wagner, U. und Endlich, E. (1997 ): Wirtschaftsuniversität Wien und Betriebswirtschafts-zentrum der Universität Wien im Vergleich - Die Wahrnehmung alternativer Bildungseinrichtun-gen aus der Sicht von Studienanfängern Forschungsberichte des Instituts für Betriebswirtschafts-lehre der Universität Wien, Nr. 9.
  • Wagner, U. und Baldauf, A. (1997): Economic Integration and Cultural Diversity within the European Union - The Austrian Case from a Consumer Behavior Perspective, Forschungsberichte des Instituts für Betriebswirtschaftslehre der Universität Wien, Nr. 7.
  • Wagner, U. und Baldauf, A. (1996): Strategische Gruppen und Wettbewerbsvorteile - Empirische Überprüfung anhand der Textil-, Bau-, Maschinen- und Stahlbauindustrie, Forschungsbericht.
  • Wagner, U. und Krycha, K. (1996): Consumer Behaviour, in: Mazanec, J. und Otruba, H. (Hrsg.), Antragsdokument des Spezialforschungsbereichs (SFB) 'Selbstlernende Modelle in den Sozial- und Wirtschaftswissenschaften' an den Fonds zur Förderung der wissenschaftlichen Forschung (FWF).
  • Wagner, U. und Moser, R. (1993): Study on the Economic Aspects of the Use of Vanadium and Related Metals in the Steel Industry, Arbeitspapier.
  • Wagner, U. (1989): Maßnahmen zur Optimierung der Hörsaalvergabe - Dokumentation des Zuteilungs-algorithmus und Grobspezifikation der verschiedenen Programme: Bericht über das Projekt 'Optimale Hörsaalvergabe' im Rahmen der Umsetzung der WU-2000 Strategie, Arbeitspapier der Wirtschaftsuniversität Wien, Oktober.
  • Wagner, U. (1988): Maßnahmen zur Optimierung der Hörsaalvergabe - Pilotphase: Bericht über das Projekt 'Optimale Hörsaalvergabe' im Rahmen der Umsetzung der WU-2000 Strategie, Arbeitspapier der Wirtschaftsuniversität Wien, Oktober.
  • Wagner, U. und Geyer, A. (1988): On the Dynamics of Interpurchase Times, Marketing-Arbeitspapiere der Wirtschaftsuniversität Wien, Nr. 5.

Fallstudien (4)

  • Wagner, U. (2019): "Delve deeper into market research", in : Marketing - Real People, Real Decisions (Solomon, Marshal, Stuart, Barnes, Mitchell, Tabrizi), Pearson, 3rd edition.
  • Wagner, U. und Pötz, D. (2003): "Strategische Planung bei MLP - Finanzdienstleistungen", in: Wagner, U., Reisinger, H. und Baldauf, A., Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 3, Wien, WUV, S. 49-62.
  • Wagner, M. und Wagner, U. (1998): "Universitäts-Bräu - Preispolitische Überlegungen bei der Einführung eines neuen Bieres", in: Wagner, U., Reisinger, H. und Baldauf, A., Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 2, Wien, WUV, S. 225-242.
  • Wagner, U. und Baldauf, A. (1993): "Metzgerei Anton Baumgartners Witwe und Co. - Informationsgrundlagen für die Preispolitik", in: Aigner, W., Meyer, M. und Rössl, D., Marketing - Fallstudien für Klein- und Mittelbetriebe, S. 231-255.

Weitere Zeitschriften und Sonstiges (53)

  • Wagner, U. (2018): "Foreword”, in: Marketing to the Global Consumer, Conference Proceedings of the 13th SIMSR Global Marketing Conference Board (Eds. K. Sharma, I. Jacob, M. Khanna), S. V.
  • Diamantopoulos, A. und Wagner, U. (2017): “Looking Back at the 2nd EMAC Junior Faculty & Doctoral Student Research Camp”, in: The EMAC Chronicle, 18.
  • Foltean, F., Wagner, U. und Veghes, C. (2017): “Welcome to the 8th EMAC Regional Conference”, in Bridging the Marketing Theory/Practice Gap and the Competitiveness of New Europe, Conference Program, Timisoara.
  • Wagner, U. (2017): “From the Conference Chair”, in Program Book, 2017 Global Fashion Management Conference, Vienna.
  • Pauser, S. und Wagner, U. (2017): “How to increase a salesperson’s charisma: Assessing the influence of charisma on customer responses“, in: French-Austrian-German Workshop on Consumer Behaviour, Wien
  • Reimann, O., Wagner, U. und Reisinger, H. (2017): “Consumers‘ Perception of Celebrity Endorsement and Celebrity Co-branding: Similarities and Differences“, in: 39th Annual INFORMS Marketing Science Conference, Los Angeles.
  • Wagner, U. (2017): “Foreword”, in: Reaching Consumers of Emerging Markets, Proceedings of the 2017 Annual Conference of the Emerging Markets Conference Board.
  • Wagner, U. (2016): “Geleitwort”, in: Digital Signage am Point of Sale: Psychologische und verhaltensbezo-gene Wirkungen unterschiedlicher Inhaltsarten, (Sandra Manzinger).
  • Wagner, U., Hildebrandt, L. und Wierenga, B. (2016): “About EMAC Fellows“, in: The EMAC-Chronicle, 17, S. 4.
  • Wagner, U. und Diamantopoulos, A. (2016): “1st EMAC Junior Faculty & Doctoral Student Research Camp“, in: The EMAC-Chronicle, 17, S. 16.
  • Wagner, U. (2016): “Islamic Marketing, Some Thoughts”, in Islamic Marketing, Understanding the Socio-Economic, Cultural and Politico-Legal Environment, Nestorovic, C.
  • Steiner, E. und Wagner, U. (2015): “Cross modal effects of amodal sensory package information – an examination using fictitious brands and a non-hedonic product category“, in French-Austrian-German Workshop on Consumer Behavior, Bayreuth, S. 31-32.
  • Wagner, U. (2014): “Letter from the President”, in: EMAC-Newsletter, 1st quarter, S. 2.
  • Wagner, U. (2014): “Note from EMAC President”, in: The EMAC-Chronicle, 15, S. 3-4.
  • Wagner, U. (2014): “Foreword”, Proceedings of the 2014 Annual Conference of the Emerging Markets Conference Board: Listening to Consumers of Emerging Markets (Eds. A. Jain, S. Dash, S. Nair, J. Ali, A. Goyal, D. Dasgupta, M. Maity), S. XXIX.
  • Mühlbacher, H. und Wagner, U. (2013): "Editorial", in: Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 35 (1), S. 3-5.
  • Wagner, U. (2013): "Editorial", in: Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 35 (3), S. 155-156.
  • Wagner, U. (2013): "Letter from the President", in: EMAC-Newsletter, 1st quarter, S. 2.
  • Wagner, U. (2013): "Letter from the President", in: EMAC-Newsletter, 2nd quarter, S. 2.
  • Wagner, U. (2013): "Note from EMAC President", in: The EMAC Chronicle, 13, S. 5-6.
  • Wagner, U. (2013): "Editorial", in: The EMAC-Chronicle, 14, S. 3-4.
  • Kim, K.-H. und Wagner, U. (2012): "2012 EMAC-KSMS Joint Symposium in Seoul and Gamma", in: The EMAC Chronicle, 12, S. 15.
  • Littich, E., Moser, R. und Wagner, U. (2012): "Gedanken zur Emeritierung von o. Univ.-Prof. Dkfm. Dr. Edgar Tropitzhofer", in: wu-memo, 110/12, S. 48-50.
  • Wagner, U. (2012): "Editorial", in: Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 34 (1), S. 3-4.
  • Wagner, U. (2012): "Editorial", in: Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 34 (2), S. 71-72.
  • Wagner, U. (2012): "Editorial", in: Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 34 (3), S. 161-162.
  • Wagner, U. (2012): "Editorial", in: Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 34 (4), S. 265-266.
  • Wagner, U. (2012): "Nachruf auf ao. Univ.-Prof. Dkfm. Dr. Franz Xaver Silbermayr", in: Website der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften der Universität Wien.
  • Wagner, U. (2012): "Note from EMAC President", in: The EMAC Chronicle, 12, S. 5-6.
  • Wagner, U. (2012): "Welcome to 2012 Global Marketing Conference at Seoul", in: KSMS Newsletter, 22 (1), S. 1.
  • Wagner, U. und Kim, K. H. (2012): "EMAC/KSMS cooperation", in: The EMAC Chronicle, 11, S. 19.
  • Wagner, U. und Zimprich, M. (2012): "EMAC 2012 membership survey", in: The EMAC Chronicle, 11, S. 5-8.
  • Wagner, U. (2011): "Conference Attendance as a Prerequisite for EMAC Membership?", in: The EMAC Chronicle, 9, S. 17.
  • Wagner, U. (2011): "Editorial", in: Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 33 (2), S. 83-84.
  • Wagner, U. (2011): "Editorial", in: Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 33 (3), S. 175.
  • Wagner, U. (2011): "Editorial", in: Marketing ZFP - Journal of Research and Management, 33 (4), S. 259-260.
  • Wagner, U. (2011): "EMAC on the go", in: The EMAC Chronicle, 10, S. 5.
  • Wagner, U. (2010): "Does the Loyalty of EMAC Members depend on their Country of Origin?", in: The EMAC Chronicle, 7, S. 24-25.
  • Wagner, U. und Avlonitis, G. (2010): "Marketing Department Heads Forum", in: The EMAC Chronicle, 8 (20).
  • Wagner, U. (2009): "Preferred Publication Outlets of EMAC Members", in: The EMAC Chronicle, 5, S. 6.
  • Wagner, U. (2008): "EMAC Membership Situation 2008", in: The EMAC Chronicle, 3, S. 10-12.
  • Wagner, U. (2008): "Pannonia Research Award, Kommentar", in: Campus Burgenland, 1.
  • Wagner, U. (2007): "Cooperation with the Korean Academy of Marketing Science", in: The EMAC Chronicle, 2, S. 9.
  • Wagner, U. (2007): "EMAC Membership Situation", in: The EMAC Chronicle, 1, S. 6–7.
  • Fritz, W. und Wagner, U. (2006): "Soziale Verantwortung und Unternehmenserfolg", in: bdvb-aktuell (Bundesverband Deutscher Volks- und Betriebswirte e.V.), 92 S. 6-8.
  • Wagner, U. (2006): "Danksagung und Vortrag zur Stellung des Faches Marketing", in: Festreden anlässlich der Verleihung der Ehrendoktorwürde an Herrn o. Univ. Prof. Dipl.-Ing. Dr. techn. Udo Wagner am 9. Dezember 2006 an der Technischen Universität Braunschweig, S. 43-62.
  • Matosic, T. und Wagner, U. (2000): "Nachholbedarf", in: Cash.
  • Wagner, U. und Baldauf, A. (1998): "Erfolgsfaktoren österreichischer Exporteure - Ergebnisse einer empirischen Studie", in: Internationale Wirtschaft, 35, S. 32-39.
  • Wagner, U. und Reisinger, H. (1996): "Erfolgreicher Einsatz von Operations Research in Österreich - Ein heuristischer Algorithmus zur Organisation von Servicearbeiten", in: ÖGOR-NEWS 2, S. 10-11.
  • Wagner, U. (1990): "Eindrücke über den Studienbetrieb an einer amerikanischen Universität", in: wu-memo, 35.
  • Wagner, U. und Geyer, A. (1988): "Vorstellung der Forschungsprojekte: Über die Dynamik von Erneuerungsprozessen mit besonderer Berücksichtigung der Dynamik im Kaufverhalten von einzelnen Haushalten; Computergestützte Kaufverhaltensanalyse - quantitative Techniken zur Entscheidungsunterstützung im Marketing", in: Österreichische Hochschulzeitung, 40 (10), S. 16-19.

Rezensionen (9)

  • Wagner, U. (1993): "Sunspots and Incomplete Financial Markets - the General Case - David Cass, Econom. Theory 2 (3)", in: Mathematical Reviews.
  • Wagner, U. (1992): "Market Equilibria under Increasing Returns - Claus Weddepohl, Nieuw Arch. Wisk. (4) 8, 3", in: Mathematical Reviews.
  • Wagner, U. (1992): "The Transactions Cost of Money (A Strategic Market Game Analysis) - Martin Shubik, Shuntian Yao, Mathematical Social Sciences 20, 2", in: Mathematical Reviews.
  • Wagner, U. (1992): "Zur Bedeutung der Concurrency-Theorie für den Aufbau hochverteilter Systeme - Einar Smith, GMD-Bericht Nr. 180", in: Mathematical Reviews.
  • Wagner, U. (1991): "Optimality Conditions for Utility Maximization in an incomplete Market - Ioannis Karatzas, John P. Lehoczky, Gan-Lin Xu, Analysis and optimization of systems 3-23", in: Mathematical Reviews.
  • Wagner, U. (1991): "Perceptual Position and Competitive Brand Strategy in a Two- Dimensional, Two-Brand Market - Gregory S. Carpenter, Management Science 35, 9", in: Mathematical Reviews.
  • Wagner, U. (1985): "Contributions to Operations Research and Mathematical Economics, Volumes 1 and 2 - Gerald Hammer, Diethard Pallaschke (Ed.)", in: Österreichische Zeitschrift für Statistik und Informatik, 15 (2-3), S. 249-251.
  • Wagner, U. (1984): "On the Determination of Advertising Effectiveness - An Empirical Study of the German Cigarette Market - Jan C. Reuijl", in: International Journal of Research in Marketing, 1 (2), S. 164-166.
  • Wagner, U. (1982): "Die Dynamisierung komplexer Marktmodelle mit Hilfe von Verfahren der Mehrdimensionalen Skalierung - Rudolf Schobert", in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 52 (7).

Lehrveranstaltungsskripten (29)

  • Wagner, U. (2017): Management I – Marketing. Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung
  • Wagner, U. (2019): Marktforschung. Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung
  • Wagner, U. (2017): Marketing Instruments – Preispolitik. Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung
  • Wagner, U. (2019): Konsumentenverhalten. Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung
  • Wagner, U. (2019): Analyse realer Marktdaten. Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung
  • Wagner, U. (2016): Management Science – Marketing. Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung
  • Wagner, U. (2018): PhD-M: Experimental and Simulation Methods. Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung
  • Wagner, U. (2015): Marketing Research and Modeling Issues. Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung.
  • Wagner, U. (2012): Forschung & Entwicklung, Arbeitsunterlage zur gleichnamigen Lehrveranstaltung.
  • Wagner, U. (2011): Marketing Modelle, Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung.
  • Wagner, U. und Hoppe, D. (2010): Stochastic Models, Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung für Doktoranden.
  • Wagner, U. (2009): Mathematik & Statistik, Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung.
  • Wagner, U. (2008): Empirische Sozialforschung, Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen MBA-Lehrveranstaltung.
  • Wagner, U. (2000): Ausgewählte Teilgebiete der Allgemeinen Betriebswirtschaftslehre - Marketing für Fortgeschrittene, Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung.
  • Wagner, U. (1999): Modellgestützte Unternehmensführung, Arbeitsunterlagen zur gleichnamigen Lehrveranstaltung.
  • Wagner, U., Reisinger, H. und Baldauf, A. (1994): Lösungsvorschläge zu den Problemstellungen aus: Wagner, Udo, Reisinger, Heribert (Hrsg.), Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis, Skriptum. Wagner, U. (1991): Stochastische Prozesse in der Betriebswirtschaftslehre II, Skriptum zur gleichnamigen Lehrveranstaltung.
  • Wagner, U. (1990): Stochastische Prozesse in der Betriebswirtschaftslehre I, Skriptum zur gleichnamigen Lehrveranstaltung.
  • Wagner, U. (1986): Operations Research am Computer I + II, Skriptum zur Lehrveranstaltung über Operations Research am Computer.
  • Wagner, U. (1985): Optimierung - Theorie und Praxis I, Skriptum zur Lehrveranstaltung über Optimierung.
  • Nenning, M., Topritzhofer, E. und Wagner, U. (1978): Methoden der Marktmodellierung - ein Handbuch, gestützt auf Ergebnisse eines empirischen Forschungsprojektes, Skriptum über quantitative Methoden der Marktmodellierung.