Publications
Showing entries 101 - 120 out of 138
2007
Auer-Srnka K, Koeszegi S. From Words to Numbers: How to Transform Qualitative Data into Meaningful Quantitative Results. Schmalenbach Business Review (SBR). 2007;59(January):29-57. doi: 10.1007/BF03396741
Auer-Srnka K, Baliamoune-Lutz M, (ed.), Nowak AZ, (ed.), Steagall J, (ed.). Global Economy - How It Works: Different Cases, Different Results, Coggin College of Business, University of North Florida/Warsaw University, Warsaw: Proceedings of the 6th Annual International Business Research Conference. In Unknown host publication title. Unknown publisher. 2007
Auer-Srnka K. Hypothesen und Vorwissen in der qualitativen Marktforschung. In Buber R, Holzmüller H, editors, Qualitative Marktforschung: Theorie, Methode, Analyse. Springer Gabler. 2007. p. 159-172 doi: 10.1007/978-3-8349-9258-1_10
Auer-Srnka K. Integration qualitativer und quantitativer Forschungsmethoden: Der Einsatz kombinierter Forschungsdesigns als Möglichkeit zur Förderung der Theorieentwicklung in der Marketingforschung als betriebswirtschaftliche Disziplin. Marketing ZFP - Journal of Research and Management. 2007;29(4):247-260.
Auer-Srnka K, Gegez E, Arzova SB. Why is it (Un-) Ethical: Comparing Potential European Partners: A Western Christian and an Eastern Islamic Country - On Arguments Used in Explaining Ethical Judgements. Journal of Business Ethics. 2007;74(2):101-118. doi: 10.1007/s10551-006-9223-1
2006
Himpel F, Auer-Srnka K. A View on the Japanese Silver Market from an Integrated Marketing & Operations Research Management Perspective. In Haak R, Pudelko M, editors, Japanese Business in the Age of Globalization. Learning, Restructuring, and Transformation for a New State of Competitiveness. Iudicium Verlag. 2006
Auer-Srnka K. Actimel - Erfolgreich in kompetitiven Märkten. In Hoppe D, Reisinger H, Schwand C, Wagner U, editors, Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis. Vol. 4. WUV Universitätsverlag. 2006. p. 3-7
Koeszegi S, Auer-Srnka K, Pesendorfer EM. Electronic Negotiations - A Comparison of Different Support Systems. Die Betriebswirtschaft. 2006;66(4):441-463.
Wagner U, (ed.), Reisinger H, (ed.), Schwand C, (ed.), Hoppe D, (ed.). Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 4. WUV Universitätsverlag, 2006.
Srnka K. Habilitation: Integration qualitativer und quantitativer Methoden in der Marketingforschung: Ein Beitrag zur Theorieentwicklung in der Betriebswirtschaftslehre. 2006.
Graf A, Koeszegi S, Gillesberger EM, Auer-Srnka K. Intercultural Negotiation Patterns: An International Study of Computer-mediated Negotiations. In Seifert S, Weinhardt C, editors, Group decision and negotiation (GDN) 2006: International Conference Karlsruhe, Germany, June 25 - 28, 2006; proceedings. Karlsruhe: Universitätsverlag Karlsruhe. 2006. p. 177-178 doi: 10.5445/KSP/1000004570
Auer-Srnka K, Ebster C, Koeszegi S. Lässt sich Sympathie im persönlichen Verkauf erfolgreich vortäuschen? Eine Analyse nonverbaler und verbaler Kommunikation. Marketing ZFP - Journal of Research and Management. 2006;28(1):39-58. doi: 10.15358/0344-1369-2006-1-39
Grohs R, Reisinger H. Wirksamkeit von Sozio-Sponsorings - Die Bedeutung der Höhe der Sponsoring-Ausgaben und der Auffälligkeit der Inszenierung. der markt - Journal für Marketing. 2006;45(2):77-87.
2005
Srnka K. marketing.ethik.&kultur. Rainer Hampp Verlag, 2005. 341 p. (Schriftenreihe für Wirtschafts-und Unternehmensethik, Vol. 12).
Wagner U, Reisinger H. The Option of No-Purchase in the Empirical Description of Brand Choice Behaviour. In Baier D, Decker R, Schmidt-Thieme L, editors, Data Analysis and Decision Support, Festschrift für Wolfgang Gaul. Berlin: Springer. 2005. p. 323 - 334 doi: 10.1007/3-540-28397-8_35
2004
Auer-Srnka K. Culture's Role in Marketers' Ethical Decision Making: An Integrated Theoretical Framework. 2004.
2003
Auer-Srnka KJ, Grohs R, Eckler I. Increasing Fundraising Efficiency by Segmenting Donors. Australasian Marketing Journal. 2003 May;11(1):70 - 86. doi: 10.1016/S1441-3582(03)70119-0
Showing entries 101 - 120 out of 138