Publications

Showing entries 101 - 120 out of 122

2005


Srnka K. marketing.ethik.&kultur. Rainer Hampp Verlag, 2005. 341 p. (Schriftenreihe für Wirtschafts-und Unternehmensethik, Vol. 12).

Wagner U, Reisinger H. The Option of No-Purchase in the Empirical Description of Brand Choice Behaviour. In Baier D, Decker R, Schmidt-Thieme L, editors, Data Analysis and Decision Support, Festschrift für Wolfgang Gaul. Berlin: Springer. 2005. p. 323 - 334 doi: 10.1007/3-540-28397-8_35

2004


2003


Auer-Srnka KJ, Grohs R, Eckler I. Increasing Fundraising Efficiency by Segmenting Donors. Australasian Marketing Journal. 2003 May;11(1):70 - 86. doi: 10.1016/S1441-3582(03)70119-0

Reisinger H, Wagner U, Schuster M. Die Schätzung von Markentreue, Nichtkäuferanteil und Marktpotenzial aus Handelspaneldaten. In Leopold-Wildburger U, Rendl F, Wäscher G, editors, Operations Research Proceedings 2002. Berlin, Heidelberg: Springer. 2003. p. 127 - 132. (Operations Research Proceedings, Vol. 2002). doi: 10.1007/978-3-642-55537-4_20

Wagner U, Auer-Srnka K. Zur Bedeutung von Information im Marketing. In Dosoudil I, editor, Information und Wirtschaft - Aspekte einer komplexen Beziehung. Wien: Facultas. 2003. p. 25 - 52

2002


2001


Wagner U, Reisinger H, Russ R. Der Einsatz von Methoden des Data Mining zur Unterstützung kommunikationspolitischer Aktivitäten der Lauda Air. In Hippner H, Küsters U, Meyer M, Wilde KD, editors, Handbuch Data Mining im Marketing. 1 ed. Gabler Verlag/GWV Fachverlage GmbH. 2001. p. 875 - 888

Wagner U, Reisinger H, Schuster M. Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information - Further Results. In Rethinking European Marketing, Proceedings from the 30th EMAC Conference. 2001

2000


1999


Wagner U, Reisinger H. Die Vermittlung quantitativer Inhalte im betriebswirtschaftlichen Unterricht. In Gaul W, Schader M, editors, Mathematische Methoden der Wirtschaftswissenschaften. Berlin Heidelberg: Physica-Verlag GmbH und Co. 1999. p. 455 - 463 doi: 10.1007/978-3-662-12433-8_41

Wagner U, Reisinger H, Platter S. Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information. In Marketing and Competition in the Information Age, Proceedings of the 28th EMAC Conference. 1999

1997


1996


Showing entries 101 - 120 out of 122