Publikationen
Zeige Ergebnisse 61 - 80 von 122
2010
Auer-Srnka K, Grohs R, Thelen E. Antecedents and Consequences of Utilitarian and Hedonic Shopping Value. in 39th EMAC Conference, June 1�]4, Copenhagen. Unknown publisher. 2010
Bauer M, Reisinger H, Auer-Srnka K. Household Structure and Dynamic Movements: A Life Cycle Perspective. in Proceeding of the 39th EMAC Conference. Unknown publisher. 2010
Auer-Srnka K, Griessmair M. Mixed Methods-Designs: Die Multidimensionale Skalierung (MDS) als Technik an der Schnittstelle qualitativer und quantitativer Forschung. Zeitschrift für Betriebswirtschaft. 2010;80(5):31-57.
Auer-Srnka K, Riefenthaler H. Verantwortung braucht Management: Ansätze zur Verankerung verantwortlichen Handelns in Organisationen. in Meier U, Sill B, Hrsg., Führung Macht Sinn: Ethos und Ethik für Entscheider in Wirtschaft, Gesellschaft und Kirche. Regensburg: Verlag Friedrich Pustet. 2010. S. 185 - 195
2009
Wagner U, (ed.), Reisinger H, (ed.), Schwand C, (ed.). Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis 5: Ein Arbeitsbuch zu den Grundzügen des Marketing. Unknown publisher, 2009. 304 S.
Auer-Srnka KJ. Mixed Methods. in Baumgarth C, Eisend M, Evanschitzky H, Hrsg., Empirische Mastertechniken: Eine anwendungsorientierte Einführung für die Marketing- und Managementforschung. 2009. S. 457-490
Wagner U, Reisinger H, Schuster M. Modelling Concepts of Non-purchase Behaviour for Low-Involvement Goods. in Cheng Kong GSB Marketing Research Forum. Unknown publisher. 2009
Auer-Srnka K. Qualitative und kombinierte Methoden in der wissenschaftlichen Marketingforschung: Theoretische Betrachtung und Literaturanalyse. der markt - Journal für Marketing. 2009;48(1-2):7-20. doi: 10.1007/s12642-009-0002-2
Franke N, Reisinger H, Hoppe D. Remaining Within-Cluster Heterogeneity: A Meta Analysis of the "Dark" Side of Clustering Methods. Journal of Marketing Management. 2009;25(3-4):273-293.
2008
Auer-Srnka K, Meier-Pesti K, Griessmair M. Ältere Menschen als Zielgruppe der Werbung: Eine explorative empirische Studie zu Wahrnehmung und Selbstbild der "Best Ager" sowie stereotypen Vorstellungen vom "Alt-sein" in jüngeren Altersgruppen. der markt - Journal für Marketing. 2008;47(186):99-115. doi: 10.1007/BF03159733
Schreier M, Fuchs C. Company Designers Versus Users Through the Customer Lens: Who Holds More Creative Potential? in Brown T, Hrsg., Marketing theory and applications. Band 19. Chicago: American Marketing Association (AMA). 2008. S. 197-198. (AMA Winter Educators' Conference).
Auer-Srnka K, Reisinger H. Developing Brand Knowledge: The Effects of Functional and Emotional Cues in Advertising. Journal of the Academy of Marketing Science. 2008.
Reisinger H, Auer-Srnka K. Developing Brand Knowledge: The Effects of Functional and Emotional Cues in Advertising. Unknown publisher. 2008.
Grohs R, Reisinger H. Einflussgrößen auf den Imagetransfer im Sponsoring. Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung. 2008.
Koeszegi S, Auer-Srnka K. Erratum on: "From Words to Numbers" published in Schmalenbach Business Review Vo. 59. Schmalenbach Business Review (SBR). 2008.
Auer-Srnka K. The Impact of Perceived Retail Environment on Customer Satisfaction and Buying Behavior: Developing a Comprehensive Conceptual Model. in Proceedings of the 2008 Global Conference. Unknown publisher. 2008
Auer-Srnka K. Understanding Moral Arguments in Intercultural Communication: An Empirical Study on Supra-Cultural Differences in Moral Reasoning in Business - Hofstede vs. Huntington. in Proceedings of the 2008 Global Conference. Unknown publisher. 2008
2007
Fuchs C, Diamantopoulos A. A Consumer-Derived Measure of Brand Positioning Effectiveness: Development and Validation. in Proceedings of the 13th Biennial World Marketing Congress, (July 11-14, 2007, Verona, Italy). Unknown publisher. 2007
Reisinger H, Grohs R, Eder M. Adverse Effects of Sponsorship. in Engilbertsson HÖ, Hrsg., Proceedings of the 36th EMAC - European Marketing Conference in Reykjavik. Unknown publisher. 2007
Fuchs C, Diamantopoulos A. Consumers' Perceptions of Brand Positioning Strategies: Insights into Categorization Processes and Nature of Associations. in Proceedings from the 36th EMAC Conference. Unknown publisher. 2007
Zeige Ergebnisse 61 - 80 von 122