Publikationen ao. Univ.-Prof. Dr. Heribert Reisinger
Research-Highlights
- Grohs, R., Reisinger, H., Woisetschläger, D. (2015): "Attenuation of Negative Sponsorship Effects in the Context of Rival Sports Teams' Fans", in: European Journal of Marketing, 49 (11/12), S. 1880-1901.
- Grohs, R., Reisinger, H. (2014): "Sponsorship Effects on Brand Image: The Role of Exposure and Activity Involvement", in: Journal of Business Research, 67, S. 1018-1025.
- Wagner, U., Reisinger, H., Gausterer, K. (2001): "Die Bestimmung des Markenwechselverhaltens mit Hilfe von Querschnittsdaten", in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 71 (10), S. 1113-1130.
- Reisinger, H., Dockner, E., Baldauf, A. (2000): "Examining the Interaction of Marketing and Finance Decisions in a Dynamic Environment", in: OR Spektrum, 22, S. 159-171.
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2001
Wagner U, Reisinger H, Russ R. Der Einsatz von Methoden des Data Mining zur Unterstützung kommunikationspolitischer Aktivitäten der Lauda Air. in Hippner H, Küsters U, Meyer M, Wilde KD, Hrsg., Handbuch Data Mining im Marketing. 1 Aufl. Gabler Verlag/GWV Fachverlage GmbH. 2001. S. 875 - 888
Wagner U, Reisinger H, Gausterer K. Die Bestimmung des Markenwechselverhaltens mit Hilfe von Querschnittsdaten. Zeitschrift für Betriebswirtschaft. 2001;71(10):1113-1130.
Wagner U, Reisinger H, Schuster M. Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information - Further Results. in Rethinking European Marketing, Proceedings from the 30th EMAC Conference. 2001
2000
Reisinger H, Baldauf A. Examining the interaction of marketing and financing decisions in a dynamic environment. OR Spectrum: quantitative approaches in management. 2000;22(1):159-171.
Dittrich R, Katzenbeisser W, Reisinger H. The analysis of rank ordered preference data based on Bradley-Terry Type Models. OR Spectrum: quantitative approaches in management. 2000;22(1):117-134.
Baldauf A, Dockner E, Reisinger H. The effects of long-term debt on a firm's new product pricing policy in duopolistic markets. Journal of Business Research. 2000;50(2):201-207.
1999
Wagner U, Reisinger H. Die Vermittlung quantitativer Inhalte im betriebswirtschaftlichen Unterricht. in Gaul W, Schader M, Hrsg., Mathematische Methoden der Wirtschaftswissenschaften. Berlin Heidelberg: Physica-Verlag GmbH und Co. 1999. S. 455 - 463 doi: 10.1007/978-3-662-12433-8_41
Wagner U, Reisinger H, Platter S. Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information. in Marketing and Competition in the Information Age, Proceedings of the 28th EMAC Conference. 1999
1997
Wagner U, Reisinger H. Die Anwendung statistischer Methoden in der Markt- und Meinungsforschung in Österreich. Österreichische Zeitschrift für Statistik. 1997;26(1):59 - 70.
1996
Wagner U, Reisinger H. Erfolgreicher Einsatz von Operations Research in Österreich - Ein heuristischer Algorithmus zur Organisation von Servicearbeiten. ÖGOR-Nachrichten. 1996;2:10 - 11.
1994
Wagner U, Reisinger H, Baldauf A. Lösungsvorschläge zu den Problemstellungen aus: Wagner, Udo, Reisinger, Heribert (Hrsg.), Fallstudien aus der österreichischen Marketingpraxis: Skriptum. 1994.
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