Publikationen ao. Univ.-Prof. Dr. Heribert Reisinger

Research-Highlights

  • Grohs, R., Reisinger, H., Woisetschläger, D. (2015): "Attenuation of Negative Sponsorship Effects in the Context of Rival Sports Teams' Fans", in: European Journal of Marketing, 49 (11/12), S. 1880-1901.
  • Grohs, R., Reisinger, H. (2014): "Sponsorship Effects on Brand Image: The Role of Exposure and Activity Involvement", in: Journal of Business Research, 67, S. 1018-1025.
  • Wagner, U., Reisinger, H., Gausterer, K. (2001): "Die Bestimmung des Markenwechselverhaltens mit Hilfe von Querschnittsdaten", in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 71 (10), S. 1113-1130.
  • Reisinger, H., Dockner, E., Baldauf, A. (2000): "Examining the Interaction of Marketing and Finance Decisions in a Dynamic Environment", in: OR Spektrum, 22, S. 159-171.

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2001


Wagner U, Reisinger H, Russ R. Der Einsatz von Methoden des Data Mining zur Unterstützung kommunikationspolitischer Aktivitäten der Lauda Air. in Hippner H, Küsters U, Meyer M, Wilde KD, Hrsg., Handbuch Data Mining im Marketing. 1 Aufl. Gabler Verlag/GWV Fachverlage GmbH. 2001. S. 875 - 888

Wagner U, Reisinger H, Schuster M. Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information - Further Results. in Rethinking European Marketing, Proceedings from the 30th EMAC Conference. 2001

2000


1999


Wagner U, Reisinger H. Die Vermittlung quantitativer Inhalte im betriebswirtschaftlichen Unterricht. in Gaul W, Schader M, Hrsg., Mathematische Methoden der Wirtschaftswissenschaften. Berlin Heidelberg: Physica-Verlag GmbH und Co. 1999. S. 455 - 463 doi: 10.1007/978-3-662-12433-8_41

Wagner U, Reisinger H, Platter S. Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information. in Marketing and Competition in the Information Age, Proceedings of the 28th EMAC Conference. 1999

1997


1996


1994


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