Dr. Sandra Pauser
Vita
Doktoratsstudium an der Fakultät für Wirtschaftswissenschaften des Instituts für Betriebswirtschaftslehre in Management mit Schwerpunkt Marketing an der Universität Wien. Promotion mit Auszeichnung. Seit Juni 2018 Universitätsassistentin Post-Doc am Lehrstuhl für Marketing. Von 2014-2018 Universitätsassistentin Prae-Doc, Tutorin im Wintersemester 2013/14. Bachelor- und Masterstudium an der Lauder Business School mit ausgezeichnetem Erfolg (Intercultural Business Administration & Intercultural Management and Leadership). Praxiserfahrung durch Praktika und als freie Dienstnehmerin bei internationalen Konzernen sowie im öffentlichen Dienst. Lehrbeauftragte an der Lauder Business School, Fachhochschule Burgenland und IMC Fachhochschule Krems.
Research-Highlights
- Pauser, S. und Wagner, U. (2019): "A wearable sales assistant: capturing dynamic nonverbal communication behaviors using sensor technology", in: Marketing Letters: a journal of research in marketing, 30 (1), Apr 9, S. 13-25.
- Pauser, S., Wagner, U. und Ebster, C. (2018): "An investigation of salespeople's nonverbal behaviors and their effect on charismatic appearance and favorable consumer responses", in: Journal of Personal Selling and Sales Management, 38 (3), S. 344-369.
- del Campo, C., Pauser, S., Steiner, E. und Vetschera, R. (2016): "Decision making styles and the use of heuristics in decision making", in: Journal of Business Economics, 86 (4), S. 389-412.
Publikationen
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Pauser S, Wagner U, Ebster C. Creating Charisma. Keller Center Research Report (KCRR). 2020;13(2):11-14.
Pauser S, Wagner U. Judging a Book by its cover: Assessing the Comprehensibility and Perceived Appearance of Sign Language Avatars. Marketing ZFP - Journal of Research and Management. 2020;42(3):48-62. doi: https://doi.org/10.15358/0344-1369-2020-3-48
Pauser S, Wagner U. A wearable sales assistant: Capturing dynamic nonverbal communication behaviors using sensor technology. Marketing Letters: a journal of research in marketing. 2019 Apr 9;30(1):13-25. doi: 10.1007/s11002-019-09483-x
Pauser S, Wagner U, Ebster C. An investigation of salespeople's nonverbal behaviors and their effect on charismatic appearance and favorable consumer responses. Journal of Personal Selling and Sales Management. 2018;38(3):344-369. doi: 10.1080/08853134.2018.1480383
Pauser S, Wagner U. The dose makes the poison: Investigating the optimum level of a salesperson's charisma. Marketing ZFP - Journal of Research and Management. 2018;40(1):35 - 47. doi: 10.15358/0344-1369-2018-1-35
Pauser S. Welche Strategien wenden Unternehmen an, um Marktmacht zu erlangen bzw. auszubauen? Kurswechsel: Zeitschrift für gesellschafts-, wirtschafts- und umweltpolitische Alternativen. 2018;1:37-44.
del Campo C, Pauser S, Steiner E, Vetschera R. Decision making styles and the use of heuristics in decision making. Journal of Business Economics. 2016;86(4):389-412. Epub 2016. doi: 10.1007/s11573-016-0811-y
Pauser S, Ebster C. The Depiction of Individuals and Bundled Presentations in Online-Catalogues. AIMS International Journal of Management. 2015;9(3):211-218.
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