Marketing im PhD Management
Der Lehrstuhl für Marketing bietet 2 Kurse im Core Programm des PhD Management Studiums an:
- Academic Research Writing & Publishing
This course aims at improving students’ academic writing skills, and help them to publish papers in leading journals. The course is an intensive one-week course, where participants are expected to focus exclusively on this course. Participants are expected to bring a piece of writing to the first class. This can be a draft of a conference paper or a draft of a regular paper. The goal of the course is to revise the paper after each day of the PhD course. At the end of the course, the initial paper should be handed in together with a substantially revised version of that paper. Students should also hand in a report in which they explain how they revised the paper along the lines discussed in this course. In addition, participants are expected to take part in the discussions.
- Multivariate Business Statistics
Der Kurs besteht aus drei Teilen. Im ersten Teil werden die theoretischen Grundlagen ausgewählter multivariater Techniken vorgestellt. Im zweiten Teil wird von den Teilnehmer*innen ein wissenschaftlicher Artikel erwartet, in dem eine oder mehrere Multivariatstechniken zum Einsatz kommen. Im dritten Teil führen die Teilnehmer*innen ein praktisches Datenanalyseprojekt mit einem vorgegebenen Datensatz durch.