ao. Univ.-Prof. Dr. Heribert Reisinger
Oskar-Morgenstern-Platz 1, 1090 Vienna
Room 05.620
Phone +43 1 4277 38015
e-mail heribert.reisinger@univie.ac.at
office hours: by appointment
Vita
Studies, graduation and doctorate at the Vienna University of Economics and Business. Habilitation at the University of Vienna (Business Administration). Winner of the Kardinal-Innitzer-Förderungspreis 2001 for the cumulative habilitation thesis. External lectureships at the University of Bielefeld, University of Salzburg and FH Eisenstadt. Study program director of the Faculty of Economics 2010-2012.
Research Focus
- Quantitative Marketing-Management
- Marketing Communication
- Market Research
Research-Highlights
- Grohs, R., Reisinger, H., Woisetschläger, D. (2015): "Attenuation of Negative Sponsorship Effects in the Context of Rival Sports Teams' Fans", in: European Journal of Marketing, 49 (11/12), S. 1880-1901.
- Grohs, R., Reisinger, H. (2014): "Sponsorship Effects on Brand Image: The Role of Exposure and Activity Involvement", in: Journal of Business Research, 67, S. 1018-1025.
- Wagner, U., Reisinger, H., Gausterer, K. (2001): "Die Bestimmung des Markenwechselverhaltens mit Hilfe von Querschnittsdaten", in: Zeitschrift für Betriebswirtschaft, 71 (10), S. 1113-1130.
- Reisinger, H., Dockner, E., Baldauf, A. (2000): "Examining the Interaction of Marketing and Finance Decisions in a Dynamic Environment", in: OR Spektrum, 22, S. 159-171.
Inquiries Doctorate
- Submission of CV and 2-3 page concept incl. bibliographical references
- Only one topic proposal possible
Publications
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2011
Reisinger H, Grohs R, Woisetschläger D. Negative Effects of Sports Team Sponsorship and their Attenuation: A Social Identity Perspective. Journal of Advertising Research. 2011.
2010
Bauer M, Reisinger H, Auer-Srnka K. Household Structure and Dynamic Movements: A Life Cycle Perspective. In Proceeding of the 39th EMAC Conference. Unknown publisher. 2010
2009
Wagner U, Reisinger H, Schuster M. Modelling Concepts of Non-purchase Behaviour for Low-Involvement Goods. In Cheng Kong GSB Marketing Research Forum. Unknown publisher. 2009
Franke N, Reisinger H, Hoppe D. Remaining Within-Cluster Heterogeneity: A Meta Analysis of the "Dark" Side of Clustering Methods. Journal of Marketing Management. 2009;25(3-4):273-293.
2008
Auer-Srnka K, Reisinger H. Developing Brand Knowledge: The Effects of Functional and Emotional Cues in Advertising. Journal of the Academy of Marketing Science. 2008.
Grohs R, Reisinger H. Einflussgrößen auf den Imagetransfer im Sponsoring. Zeitschrift für betriebswirtschaftliche Forschung. 2008.
2007
Reisinger H, Grohs R, Eder M. Adverse Effects of Sponsorship. In Engilbertsson HÖ, editor, Proceedings of the 36th EMAC - European Marketing Conference in Reykjavik. Unknown publisher. 2007
Reisinger H, Wagner U. Einsatzmöglichkeiten für statistische Methoden in der Marktforschung. In Handbuch der Marktforschung. Facultas. 2007. p. 217-222
Ebster C, Reisinger H. Erfolg durch Schönheit - warum sich körperliche Attraktivität im Verkauf auswirkt. Wirtschaftspsychologie Aktuell. 2007;(4):38-40.
2006
Grohs R, Reisinger H. Wirksamkeit von Sozio-Sponsorings - Die Bedeutung der Höhe der Sponsoring-Ausgaben und der Auffälligkeit der Inszenierung. der markt - Journal für Marketing. 2006;45(2):77-87.
2005
Wagner U, Reisinger H. The Option of No-Purchase in the Empirical Description of Brand Choice Behaviour. In Baier D, Decker R, Schmidt-Thieme L, editors, Data Analysis and Decision Support, Festschrift für Wolfgang Gaul. Berlin: Springer. 2005. p. 323 - 334 doi: 10.1007/3-540-28397-8_35
2003
Reisinger H, Wagner U, Schuster M. Die Schätzung von Markentreue, Nichtkäuferanteil und Marktpotenzial aus Handelspaneldaten. In Leopold-Wildburger U, Rendl F, Wäscher G, editors, Operations Research Proceedings 2002. Berlin, Heidelberg: Springer. 2003. p. 127 - 132. (Operations Research Proceedings, Vol. 2002). doi: 10.1007/978-3-642-55537-4_20
2001
Wagner U, Reisinger H, Russ R. Der Einsatz von Methoden des Data Mining zur Unterstützung kommunikationspolitischer Aktivitäten der Lauda Air. In Hippner H, Küsters U, Meyer M, Wilde KD, editors, Handbuch Data Mining im Marketing. 1 ed. Gabler Verlag/GWV Fachverlage GmbH. 2001. p. 875 - 888
Wagner U, Reisinger H, Gausterer K. Die Bestimmung des Markenwechselverhaltens mit Hilfe von Querschnittsdaten. Zeitschrift für Betriebswirtschaft. 2001;71(10):1113-1130.
Wagner U, Reisinger H, Schuster M. Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information - Further Results. In Rethinking European Marketing, Proceedings from the 30th EMAC Conference. 2001
2000
Reisinger H, Baldauf A. Examining the interaction of marketing and financing decisions in a dynamic environment. OR Spectrum: quantitative approaches in management. 2000;22(1):159-171.
Dittrich R, Katzenbeisser W, Reisinger H. The analysis of rank ordered preference data based on Bradley-Terry Type Models. OR Spectrum: quantitative approaches in management. 2000;22(1):117-134.
Baldauf A, Dockner E, Reisinger H. The effects of long-term debt on a firm's new product pricing policy in duopolistic markets. Journal of Business Research. 2000;50(2):201-207.
1999
Wagner U, Reisinger H. Die Vermittlung quantitativer Inhalte im betriebswirtschaftlichen Unterricht. In Gaul W, Schader M, editors, Mathematische Methoden der Wirtschaftswissenschaften. Berlin Heidelberg: Physica-Verlag GmbH und Co. 1999. p. 455 - 463 doi: 10.1007/978-3-662-12433-8_41
Wagner U, Reisinger H, Platter S. Extracting Brand Switching Behaviour from Cross-Sectional Information. In Marketing and Competition in the Information Age, Proceedings of the 28th EMAC Conference. 1999
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